„Aktywna tablica” w szkole
Efektywna edukacja wymaga najwyższej jakości materiałów dydaktycznych, w tym uwzględniających potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W związku z tym nasza szkoła skorzystała z programu „Aktywna tablica”. Dzięki dofinansowaniu, udało się nam stworzyć przyjazną przestrzeń edukacyjną. Nasi uczniowie pod okiem swoich nauczycieli zdobędą wiedzę i umiejętności, które będą mogli kreatywnie wykorzystać w szybko zmieniającym się świecie.
W ramach programu zakupione zostały następujące pomoce:
- monitor SAMSUNG,
- cztery laptopy Lenovo,
- dwa tablety Lenovo,
- mikrofon Logopedia
- program multimedialny eduSensus SPEKTRUM AUTYZMU Pro 2
- program multimedialny eduSensus SPEKTRUM AUTYZMU Pro
- program multimedialny eduSensus ŚMIAŁO DO SZKOŁY!
- program multimedialny eduSensus WSPOMAGANIE ROZWOJU
- program multimedialny eduSensus DYSLEKSJA Pro
- program multimedialny eduSensus MATŚWIAT – Terapia pedagogiczna Pro
- program multimedialny eduSensus MOC EMOCJI, kompetencje
emocjonalno – społeczne poziom 2 - program multimedialny eduSensus MOC EMOCJI
- program multimedialny eduSensns LOGOPEDIA pro
- program multimedialny eduSensus Każdy uczeń to UCZEŃ ZDOLNY
Zakupione programy multimedialne stanowią duże wsparcie w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogiczne oraz są elementem wspomagającym na wszystkich etapach nauki, szczególnie dla uczniów z trudnościami w nauce. Programy zawierają interaktywne ćwiczenia do pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, a także innymi zaburzeniami umiejętności poznawczych, które przyczynią się do jeszcze lepszej pracy szkoły oraz dadzą odzwierciedlenie w osiągnięciach naszych uczniów, szczególnie tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wsparcie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
w ramach programu „Aktywna tablica”
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne z wykorzystaniem monitora z programu „Aktywna Tablica” sprawiają, że uczniowie chętnie rozwiązują zadania i ćwiczenia.
A oto jak w trójce pracujemy na zajęciach rewalidacyjnych z programem „Aktywna tablica”. Wspaniała alternatywa! Rozwiązanie, które powoduje uśmiech na twarzy naszych uczniów. W roli głównej Antek o emocjach.
Akcja „Rewalidacja”, czyli pracujemy z aktywną tablicą, właściwie odmieniając wyrazy. To nam pomaga we właściwej werbalizacji myśli, uczuć i emocji. Stajemy się bardziej zrozumiali dla innych, co wpływa na nasze relacje rówieśnicze. Potrzeba wsparcia tego obszaru edukacyjnego wyniknęła z obserwacji pracy uczniów na lekcjach przedmiotowych.
Na zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych wykorzystujemy programy takie jak: DYSLEKSJA Pro oraz MATŚWIAT – Terapia pedagogiczna Pro.
DYSLEKSJA Pro jest to zestaw materiałów multimedialnych, które wspomagają umiejętność czytania i pisania, doskonalą funkcje percepcyjno-motoryczne oraz kształtują wrażliwość i świadomość ortograficzną. Są przeznaczone dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Program przeznaczony dla nauczycieli prowadzących zajęcia z uczniami mającymi problemy z nauką pisania i czytania, a przede wszystkim z uczniami z grupy ryzyka dysleksji oraz z dysleksją rozwojową.
MATŚWIAT – Terapia pedagogiczna Pro jest to zestaw programów multimedialnych rozwijających kompetencje matematyczne, a także wspomagających diagnozę i terapię dyskalkulii.
Na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne wykorzystujemy między innymi program MOC EMOCJI.
Jest to nowoczesny program do rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci i młodzieży. Występuje w dwóch częściach. Poziom I jest przeznaczony dla dzieci w wieku 6 – 10 lat, poziom II dla uczniów w wieku 10 – 15 lat. Można używać go na komputerze, rzutniku i tablicy interaktywnej.
Program wspomaga, min. :
• budowanie pozytywnego obrazu siebie;
• kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji;
• zdolność radzenia sobie z emocjami własnymi i innych;
• budowanie relacji;
• rozwój umiejętności dbania o własne zdrowie, higienę i bezpieczeństwo;
• rozwijanie samoświadomości, samodzielności, odpowiedzialności, świadome podejmowanie decyzji;
• umiejętność przestrzegania norm i obowiązujących zasad;
• umiejętność efektywnego komunikowania się i rozwiązywania konfliktów;
• umiejętność funkcjonowania i współpracy w grupie;
• umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych życiowo i kryzysowych.
Program zawiera około 100 lekcji multimedialnych, wiele różnorodnych ćwiczeń interaktywnych, prezentacji multimedialnych i animowanych historyjek.
MOC EMOCJI to niezwykle przydatne narzędzie do pracy dla nauczyciela, wychowawcy, pedagoga, psychologa i terapeuty.