Zajęcia rewalidacyjne to forma pomocy i wsparcia, które są udzielane osobom z różnego rodzaju niepełnosprawnościami lub zaburzeniami rozwojowymi. Celem tych zajęć jest poprawa funkcjonowania fizycznego, psychicznego i społecznego osób korzystających z nich.
Charakterystyka zajęć rewalidacyjnych może obejmować:
1.Indywidualny charakter – każda osoba potrzebuje innego podejścia i wsparcia. Dlatego zajęcia rewalidacyjne powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości uczestników.
2.Systematyczność – regularność zajęć jest kluczowa dla skuteczności terapii. Zajęcia rewalidacyjne powinny być planowane w sposób systematyczny, tak aby osiągnąć zamierzone cele terapeutyczne.
3.Współpraca z rodziną i otoczeniem – wsparcie dla osoby niepełnosprawnej nie powinno ograniczać się tylko do zajęć rewalidacyjnych. Ważne jest także zaangażowanie rodziny oraz otoczenia w proces terapeutyczny, co pozwala na stworzenie korzystnego środowiska dla rozwoju i funkcjonowania osoby niepełnosprawnej.
4.Różnorodność metod terapeutycznych – w ramach zajęć rewalidacyjnych wykorzystuje się różnorodne metody terapeutyczne, takie jak ćwiczenia fizyczne, terapię zajęciową, terapię logopedyczną, czy terapię integracji sensorycznej. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie zajęć do indywidualnych potrzeb i możliwości uczestników.
5.Celowość – każde zajęcia rewalidacyjne powinny mieć cel terapeutyczny i zmierzać do poprawy funkcjonowania uczestnika w konkretnych obszarach. Cele te powinny być jasno określone i dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestnika.
![IMG](https://psp3.radom.pl/wp-content/uploads/2024/03/IMG_0944-1200x1600.jpeg)
![IMG](https://psp3.radom.pl/wp-content/uploads/2024/03/IMG_1138-1200x1649.jpeg)
![IMG](https://psp3.radom.pl/wp-content/uploads/2024/03/IMG_4090-scaled.jpeg)
![IMG](https://psp3.radom.pl/wp-content/uploads/2024/03/IMG_1074-1200x1600.jpeg)