PROCEDURA ZGŁASZANIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI ORAZ OCHRONY SYGNALISTÓW

Zasady dokonywania zgłoszeń nieprawidłowości oraz ich

rozpatrywania

zgodnie z Procedurą ZGŁASZANIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI ORAZ

OCHRONY SYGNALISTÓW

Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 im. Jana Długosza

w Radomiu

  1. Zgłoszenia dokonywane mogą być w formie pisemnej poprzez
    dedykowane poufne kanały zgłoszeń, w szczególności:
    a) za pomocą poczty elektronicznej na adres email:
    sygnalista@psp3.radom.pl (w przypadku zgłoszenia
    w zaszyfrowanym pliku, szyfr do pliku należy przekazać
    wyznaczonemu pracownikowi osobiście lub telefonicznie tel.:
    48/345 13 88);
    b) w formie listownej na adres: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3
    im. Jana Długosza w Radomiu, ul. Sobieskiego 12, 26-600
    Radom z dopiskiem na kopercie: „zgłoszenie naruszenia
    prawa” – do rąk własnych koordynatora;
  2. Przy pomocy formularza zgłoszeniowego (dostępny na stronie
    internetowej szkoły) sygnalista wprowadza następujące informacje,
    które pozwolą na rozpatrzenie zgłoszenia:
    a) kategorię,
    b) opis naruszenia,
    c) miejsce jego wystąpienia,
    d) datę i czas zaobserwowania nieprawidłowości,
    e) informacje dodatkowe,
    f) dane personalne sygnalisty,
    g) załączniki.
  3. Wyklucza się możliwość dokonywania i rozpatrywania zgłoszenia
    anonimowego.
  4. Zasady rozpatrywania zgłoszeń obejmują :
    a) przyjęcie zgłoszenia przez Koordynatora ds. zgłoszeń,
    b) rozpatrzenie zgłoszenia (czy zostało zgłoszone w dobrej wierze),
    c) informację zwrotną – odpowiedź (w ciągu 7 dni ) o przyjęciu
    zgłoszenia (lub o ewentualnym odrzuceniu zgłoszenia),
    d) weryfikację zgłoszenia,
    e) skompletowanie dokumentów,
    f) wysłuchanie zgłaszającego i świadków,
    g) wysłuchanie osoby dokonującej naruszeń,
    h) archiwizację dokumentacji dotyczącej naruszenia prawa.
  5. Zgłoszenie dodatkowo może zostać udokumentowane zebranymi
    dowodami i wykazem świadków;
  6. Zgłoszenie może mieć charakter:
    a) jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie
    swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie
    zgłoszenia;
    b) poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na
    ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu;
  7. Tylko zgłoszenia dokonywane w dobrej wierze (tj. odnoszące się do
    zdarzeń, które w rzeczywistości zaistniały i mogą stanowić
    potencjalne naruszenie, są rozpatrywane z uwzględnieniem zasad
    poufności gwarantując ochronę przed potencjalnymi działaniami
    odwetowymi).
Przejdź do treści